Odchudzanie z dietą ketogeniczną? – to możliwe!

Dieta ketogeniczna znajduje uznanie wśród opinii wielu dietetyków oraz specjalistów z branży odżywiania. Opiera się na spożywaniu produktów o małej zawartości węglowodanów oraz wysokiej zawartości tłuszczów. Działanie diety ketogennej pozytywnie wpływa na samopoczucie oraz na aspekt fizyczny.

Podstawowe informacje o diecie ketogenicznej

Główną zasadą działania diety ketogennej jest ograniczenie węglowodanów w diecie. Dzięki temu organizm pod wieloma względami może lepiej pracować. Ostatnimi czasy tego typu dieta została mocno rozpropagowana przez samego Roberta Gryna, a więc najmłodszego milionera w Polsce, który znalazł się na liście magazynu Forbes.

Jak dieta ketogenniczna wpływa na odchudzanie się? W tym aspekcie dietetycy bardzo często rekomendują tego typu dietę. Pozwala ona na skuteczne ograniczenie podaży kalorii, co przekłada się automatycznie na zrzucanie kilogramów przez organizm. Wynika to z faktu, że organizm w dużej mierze pobiera energię z tłuszczów, a nie z węglowodanów. Jest to pewnego rodzaju alternatywa, która pozwoli nam pozbyć się zbędnych kilogramów. Należy jednak pamiętać, że wciąż głównym czynnikiem determinującym i mającym największy wpływ na spalanie tłuszczu będzie nasz dzienny bilans kaloryczny. Sporo informacji o wpływie diety ketogennej na utratę tkanki tłuszczowej można znaleźć na stronie https://dietetyk.edu.pl.

Jakie produkty spożywać na diecie ketogenicznej?

Zapewne wiemy już, że dieta ketogenna opiera się w głównej mierze na produktach wysoko tłuszczowych. W takim przypadku warto pamiętać, że powinniśmy starannie dobierać produkty do naszej diety, aby były one w jak najmniejszym stopniu przetworzone. Łatwo więc wywnioskować, że powinniśmy unikać produktów z wysoką zawartością tłuszczów wielonienasyconych. Zdecydowanie lepszymi produktami będą te, które posiadają tłuszcze nasycone oraz jednonienasycone. Jakie dokładnie będą to więc produkty?

  • mięso: wołowina, baranina, wieprzowina,
  • smalec, masło,
  • oliwki,
  • awokado,
  • wysokiej jakości gorzka czekolada,
  • orzechy.

Produktów, które nadają się w przypadku diety ketogenicznej jest oczywiście o wiele więcej. Warto wspomnieć równie o białku w diecie. W diecie ketogenicznej jest ono również bardzo ważne i warto ewentualne braki białka w diecie uzupełniać po prostu odżywką białkową. Szczególnie jeśli wykonujemy treningi na siłowni bądź mamy dużo jakiejkolwiek aktywności fizycznej.

Czy można spożywać węglowodany będąc na diecie ketogenicznej?

W zamyśle diety powinniśmy ograniczyć węglowodany do minimum. Natomiast jeśli już mamy spożywać jakieś małe ilości węglowodanów, to powinny one pochodzić przede wszystkim z warzyw. Warto również wybierać takie warzywa, które posiadają jak najmniejszą zawartość cukru. Przyjęło się, że średnia ilość węglowodanów w diecie ketogenicznej o kaloryczności 2000 kcal powinna wynosić mniej więcej 40 gramów. Jest to jednak jedynie średnia zależność i warto indywidualnie dobierać ilość węglowodanów w diecie ketogennej.Dieta ketogeniczna na odchudzanie jest zalecana przez wielu fachowców w branży fit. Należy jednak pamiętać, że do optymalnej utraty tkanki tłuszczowej przy pomocy diety ketogennej dochodzi w momencie, gdy osiągniemy ketozę. Jest to stan, podczas którego organizm wyczuwa braki w węglowodanach, przez co sięga po energię, która nagromadzona jest w tkankach tłuszczowych naszego organizmu.

Admin