Na co zwrócić uwagę aranżując stoisko targowe?

Targi odwiedzają zarówno klienci i potencjalni odbiorcy zaciekawieni daną branżą, jak również inwestorzy i przedstawiciele przedsiębiorstw działający w tym samym obszarze rynku. Wystawcy decydujący się zainwestować w stoiska na targi mogą odnieść korzyści na obu płaszczyznach – potęgując sprzedaż produktów oraz zyskując nowych nabywców, jak również zawierając ważne kontakty branżowe, które rozwijają firmę oraz poszerzają jej zasięgi. Jak tego dokonać?

Na co zwrócić uwagę aranżując stoisko targowe?

Nie jest tajemnicą, że ogromny wpływ na wzbudzenie zainteresowania przedstawianym produktem, jest wygląd przestrzeni wystawienniczej. Im ciekawsze i bardziej unikalne stoisko, tym zwiększona liczba klientów. Niektórzy błędnie sądzą, że zabudowa służy jedynie do udzielania informacji i komunikacji, dlatego też ograniczają się do zwykłych ścianek z nadrukowanym logotypem oraz lady, przy której można przyjmować zainteresowanych. Żeby zaintrygować i przykuć uwagę współczesnego nabywcy, należy jednak zaaranżować przestrzeń, która zachwyci, przyciągnie, zaskoczy, wzbudzi impuls. Na co zatem zwrócić uwagę?

Ważne żeby konstrukcja i wygląd stoiska oddawały charakter firmy, jak i samego produktu bądź usługi. Aranż musi być przejrzysty, np. ekskluzywny asortyment powinien być wkomponowany w luksusową przestrzeń, która podkreśli jego znakomitość. Nie należy jednak przesadzać z bogactwem wystroju, który może odwrócić uwagę od towaru oraz z ilością elementów dodatkowych za sprawą, których może wkraść się chaos i kicz. Koncept minimalistyczny również może zachwycać klientów, warto jednak unikać ascetycznego wyglądu, niemal całkowicie pozbawionego wartości dodanej. Każdy detal zabudowy musi mieć konkretną funkcję.

Powierzchnia stoiska powinna się składać: ze stanowiska informacyjnego, miejsca prezentacyjnego produkt oraz z obszaru ukazującego oprawę plastyczną, dekorację. Nie wolno przy tym zapomnieć o oświetleniu, które znacząco wpływa na atmosferę i odbiór całości wystroju, a także podkreśla jego ogólną specyfikę.

Aktualne stoiska targowe to nie tylko wizualny majstersztyk, to również innowacyjne rozwiązania strukturalne. To rozbudowane kompozycje o różnorakiej formie oraz o niestandardowym rozmiarze. Gotowe szkielety nie umożliwiają odejścia od niejednolitości,
dlatego też coraz więcej wystawców postanawia wykorzystać instalacje opracowane wedle planu specjalistycznej firmy projektowej oraz przez nią zrealizowane.

Admin