Czym zajmuje się biuro rachunkowe, a czym księgowość?

biura rachunkowe

Właściciele przedsiębiorstw zazwyczaj nie dysponują stosowną wiedzą, pozwalającą samodzielnie zajmować się rachunkowością czy podatkami. Z tego powodu niejako zmuszeni są do znalezienia specjalistycznej pomocy w tym zakresie. Do wyboru jest biuro rachunkowe bądź księgowość. Czym się zajmują?

Czym zajmuje się biuro rachunkowe?

Biura rachunkowe przede wszystkim ukierunkowane są na świadczenie usług niewielkim, głównie jednoosobowym przedsiębiorstwom oraz pojedynczym osobom fizycznym. Korzystając z biura możesz mieć pewność, że uświadczysz nie tylko samych konsultacji z zakresu księgowości, lecz także fachowej porady i dokładnej obsługi. Obecnie poza standardowymi biurami rachunkowymi, możesz znaleźć również internetowe biura rachunkowe, które niewątpliwie są świetnym rozwiązaniem dla tych bardziej zapracowanych przedsiębiorców. Takie biura poza tym, że pozwalają oszczędzisz czas, to także nastawione są na kontakt z usługodawcą (kontakt ten jest zdecydowanie łatwiejszy niż w przypadku klasycznego biura). Ponadto nieustannie masz wgląd do całej dokumentacji.

Czym zajmują się biura rachunkowe i jakie z tego wynikają korzyści? Na pewno, większość przedsiębiorców ucieszy fakt, że powierzając swoją rachunkowość w ręce biura, nie muszą się już martwić stawianiem się w konkretnych urzędach czy instytucjach, ten obowiązek przejmuje od nas biuro, które nas reprezentuje. Ponadto opracowuje ono wnioski kredytowe, rozlicza podatek, a także doradza w tej kwestii, oblicza składki ubezpieczeniowe, prowadzi księgi rachunkowe oraz doradza w obszarze prawnym i rachunkowym.

Czym zajmuje się księgowość?

Na czele księgowości stoi księgowy, którego zakres obowiązków jest znacznie szerszy niż kiedyś. Jest on zobligowany do prowadzenia księgowości reprezentowanego przedsiębiorstwa, przy okazji dozorując podległych mu księgowych. Główne funkcje księgowego to: prowadzenie rachunkowości firmy, kontrolowanie akt związanych z operacjami finansowymi i gospodarczymi, porównywanie i ocenianie adekwatności dokonywanych operacji z planem finansowym, rozporządzanie pieniędzmi, wycena aktywów i pasywów, prowadzenie i kontrola ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującym prawem,
tworzenie dokumentacji i sprawozdań, wykazów i raportów finansowych, ścisła współpraca z przedsiębiorcą oraz informowanie wszystkich zainteresowanych w terminie.

Admin